tisdag 5 april 2011

I've got a job och fina vänner

Provjobbade på fjärilshuset i lördags och fick det!! Känns så jävla bra, för jag har verkligen fixat det helt själv. Jag bara postade mitt CV, de föll för det, jag fick provjobba och de gillade mig. Känner mig så vuxen plötsligt. Och det är så galet kul för min vän Mikaela och jag kommer jobba på samma ställe. Det blir fjärilshuset på dagarna och Skansen på kvällarna, och jag är inte alls rädd för sommaren längre! Känns extra kul eftersom jag älskade Fjärilshuset när jag var liten. Jag tjatade mig jämt till att åka dit och jag vet inte hur många gånger mormor och morfar fått springa runt med mig i regnskogen. Och nu är det liksom jag som ska öppna grindarna på morgonen! Galet!

Nu blev jag dessutom taggad att söka fler jobb, så nu ska jag se till att det blir jobbjobbjobb i sommar.

Helgen var helt underbar med två 20-årsfester på en och samma kväll. Först firades älskade Emilie och det var såå roligt! Underbara människor och en allmänt härlig kväll. Sen mötte jag upp min finaste Ronja och for till söta Frida för att fira hennes stora dag. Där fanns en hel drös med gamla goa gynasiemänniskor och det var så galet kul att träffa alla igen! Sen knallade jag och Ronja hem och fick trots endel strul en mysig söndag.

Men nu var det slut på det roliga, sitter hemma och är sjuk. Men jag tror inte det blir långvarigt!
Så nu får alla gå på Fjärilshuset varje dag i sommar. När ni inte går på Skansen förståss!

2 kommentarer:

amanda sa...

sv: åh, fin du är!! JAG SAKNAR DIG! tråkigt med lindalöst liv :(

amanda sa...

åh myslinda! du bara löser allt :) ska kolla upp det när abstinensen gör sig gällande :D