tisdag 24 juli 2012

Ledig!

Jag är ledig idag! Så jag tänkte att jag skulle uppdatera världen om vad som händer. Är man en offentlig person måste man ju ta sitt ansvar. Man vill ju inte att allmänheten ska få en vriden uppfattning om en, med tanke på alla löpsedlar, så här kan ni lära känna mig på riktigt. Så vad har hänt hittills i Lindas liv denna fantastiska sommar?

Jag jobbar. På Skansen. Älskade Skansen. Om man räknar med idag har det varit 6 dagar då jag inte varit där. Pengarna rullar in, och jag älskar det. På dagarna kör jag bilbanan och andra gamla fina åk, tisdagarna är jag publikvärd på allsången(utom idag wohoo), och på kvällarna är det folkdansuppvisningar! Däremellan hinner jag dessutom umgås med fina vänner, festa och sova lite. Det är helt otroligt. Det jag inte hinner är träna, öva och så vidare, så ångesten inför skolstarten smyger sig på... kommer få ett helvete innan kroppen kommer ikapp. Men har man lagt 100 000 man inte hade på sina studier, måste man jobba igen det. Det löser sig, som tanten i badkaret brukar säga.

Men denna veckan jobbade jag bara en dag, för på torsdag drar folkdanslaget till PRAG! Vi är så galet taggade. Mellan två uppvisningar ska vi bara umgås, äta, dricka och ha kuul! Underbart!

Skolan börjar 20/8. Performing Art's School. Låter rätt fancy alltså. Så jävla gött det känns! Känner mig inte riktigt klar här än dock, så jag är glad att det är en månad kvar.

Inte har vi nånstans att bo heller, så har någon en lägenhet i Götet till mig och Maria blir vi glada.

Jag är så glad! Så himla glad! Hela tiden bara jätteglad. Älska jobbet. Älska framtiden. Älska livet. Älska världen. Det finns så många fina människor och jag är så tacksam för allt och alla. Kunde inte fått ett bättre sommarlov. Lyssnar på Håkan Hellström i min nya sidenpyamas och väntar på att fina Maria ska komma hit och hänga med mig. Så bra!

Lycka!
Jag och Maria en udda festkväll som började på Skansen, framför Vastveitloftet- Skansens enda norska byggnad(jag har gått Skansenpasset och kan allt nu^^).

Inga kommentarer: