torsdag 26 maj 2011

Gråtkalas

Vi har haft våra allra sista danslektioner idag. Sista baletten med världens mest fantastiska lärare, Ola. Riktigt jobbigt faktiskt. Har aldrig mött en så komplett lärare tidigare. Han har liksom allt. Jag bara ber till gudarna att jag får gå i tvåan och att han är kvar på Kulturama. Jag har utvecklats från klumpigt kassaskåp till att faktiskt ha kontroll på min kropp och kunna utföra diverse komplicerade grejor på franska, och det har varit så sjukt jävla roligt. Kommer inte kunna leva utan balett i fortsättningen. Är bara orolig att jag aldrig kommer få ha en så fantastisk lärare igen.

Men jag är otroligt glad för det jag fått och det gäller i princip alla ämnen. Nu är det bara en dag full av hårdrock, samt en sånglektion kvar. Och så avslutningsfesten förstås, den 10e. Men annars är vi helt lediga och ska passa på och umgås så mycket som möjligt innan vi måste skiljas. Fyfan vad jobbigt det är alltså. Men jag brukar tänka såhär, vilket fungerar utmärkt: Det är bättre att vara glad för det man haft, och se framåt med öppna ögon. Och dessutom ses man alltid igen! Fint va? Haha.

Nejmen nu är det i princip sommarlov och det kan man ju aldrig klaga på! Puss världen!

Inga kommentarer: