onsdag 4 november 2009

Hur smart är det?

Det finns ett välkänt uttryck: "Lev varje dag som om det vore den sista dagen i ditt liv"!
Om jag levde varje dag som om det vore den sista, skulle jag aldrig sova en sekund. Och hur bra är det? Då blir ju nästa dag, som också är den sista, ett helvete. Dessutom skulle man ju ha ständig dödsångest och ett jävla jobb med att uppdatera sitt testamente och ta adjö av alla man känner. Jag tror folk skulle börja undra efter ett tag. Nej jag tror inte på det där. Jag säger:

"Lev varje dag som det vore en fantastisk dag mitt i ditt fantastiska liv"

5 kommentarer:

Jessica sa...

haha, du är allt en underbar människa du <3

Linda sa...

aw du med <3

amanda sa...

åh, vad klokt sagt!

Linda sa...

tack jag vet!

Linda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.