söndag 1 november 2009

Vilken dag börjar de flesta banta?

Jo, imorgon! Nu ska jag inte banta, för det är jävligt dumt! Men jag ska tänka på vad jag stoppar i mig.

Jag har tagit ett beslut. Från och med imorgon blir det inget onödigt fett. Inget onödigt socker. Inga onödiga mellanmål. Träna så fort jag hinner och aldrig hoppa en danslektion eller ett träningspass. Nu ska jag må sådär bra som jag gjorde i början av hösten, innan allt plugg började. På den tiden då jag åt nyttigt, tränade och levde sunt. Jag ska ladda väskan med russin, utifall att blodsockret sjunker, och jag ska inte ens ha smör, och framföraalt inte marmelad, på mina mackor. Nej hädanefter ska de vara prydda med olivolja och tomater. Om jag bryter mot något av detta ska jag slå mig själv i pappan så jag får en stor fet fruktansvärt ful röd böld!

Tro det eller ej, men jag ser fram emot mitt nya liv. Ska käka tomatmackor och fil till frukost. Och på kvällen blir det dubbla danspass! Frågan är hur jag ska hinna äta middag... Det löser sig!

Kram på er, börjar 8:20 imorrn! SCORE!

Inga kommentarer: