onsdag 13 maj 2009

kommer ruttna bort här

Här sitter jag och pratar skånska med mej själv och försöker plugga småföretagande. Övergår då och då till att göra en minimusikal om Soliditet eller Kassalikviditet eller något annat spännande. Det gör hela grejen mycket roligare, men det tar fortfarande död på ens själ. Och jag tror inte man lär sig så mkt på att sjunga en area på fem minuter innehållandes orden bokslut och oooo.

Tänkte ge upp och åka och köpa min drömklänning, med Gud ville att jag skulle sitta hemma och tröga igenom den tjocka gröna boken, och sedan laga mat till familjen. Varför existerar bokföringar? Kan man inte bara räkna sina pengar på det gamla hederliga sättet. Har man mycket så är det bra. Har man lite så är det inte så bra. Sådär, nu borde jag åtminstone få G på provet!

1 kommentar:

Jósefin sa...

Åh Vi löser det här Linda ;) sötkorv <3<3<3