lördag 2 maj 2009

Skriva skriva

Jag läste lite gamla inlägg och insåg hur liten man faktiskt var för bara ett år sen. Inte för att jag är så vidare mogen nu, men man växer ju till sig lite liksom. Idag sitter jag här utanför mitt hus med "min" laptop och skriver svenskanovell. Eller skriver och skriver, jag försöker komma igång. Just nu sysslar jag med att värma upp mina fingrar på tangentbordet. Väldigt skönt tangentbord btw.

Igår bestämde jag mig, igen. Jag ska skaffa mig ett jobb till hösten. Egentligen till sommaren med men det kan ju vara lite sent, och jag vill faktiskt ha mitt sista sommarlov. Så idag ska jag även skriva ett CV. Inte lätt, men det finns fina mallar på nätet och dessutom hr min lilla vän Marie skickat sitt så jag kan gå efter det. Så det blir nog bra det. Lite taggad faktiskt. Jag vill ha ett jobb i en liten fin butik, med flxibla arbetstider, mysiga människor och bra betalt. Dessutom ska det vara nära hemma och roligt. Några tips?

Nej nu är det dags att börja med novellen. Jag har kört fast så det blev bromsspår. Detta var ta mig fan ett helt seriöst inlägg, och dra grisen i svansen om du vill städa mitt rum och göra mitt småföretagandeprov. Det tas tacksamt emot. Fiskbullar!

Inga kommentarer: