lördag 25 juni 2011

GLAD MIDSOMMAR

Jag har haft en fullständigt fabulös dag! Midsommar på Skansen med 25 000 besökare, det är grejer det. Tänk er ett hav av folk från alla världens hörn hoppa runt i ringar, och där i mitten far jag och min trogne danspartner runt som galningar och är roliga och allmänt extrema för att folk ska fatta vad de ska göra. Det är bland det roligaste jag varit med om! Dock otroligt jobbigt då man inte har en chans att fuska i varken små grodorna eller karusellen. Hej träningsvärk!

Så sjöng jag ringlekar till ringleksbarnens dans, och det var så roligt och barnen är så himla söta och duktiga, och publiken var fantastisk.

Vår dansuppvisning var även den helt underbar! Det var så sjukt mycket publik, och vackert väder och vi var 14(!!) par som dansade runt på banan. Bästa danserna, med lyft och flyg och hej och hå, och jag fick dansa min favoritdans, Vingåker. Så galet kul!!

Men höjdpunkten var ändå när några snubbar från nån TV-kanal, satte en kamera i mitt face, gav mig en mikrofon och sa att de ville göra ett reportage med mig. "Är du klar?" sa de bara och jag var ju tvungen att flika in att jag fattade ingen ting. "Ja, eller vad vill ni jag ska göra?". "Nej men prata bara om svenska traditioner, om dansandet och era dräkter. Tradition helt enkelt!"

Så jag satte igång att babbla: "Jaa det här är en midsommarstång. Vi brukar hoppa runt den som grodor, för det tycker vi är kul..." osv. Vette fan vilken kanal det var, om nån ser det så hojta till! x)

Denna sagolika midsommarafton avslutades som vanligt i underbara Markim med en trevlig fest och lite brännbollsspel. Men nu ska det sovas och laddas för morgondagens nästan lika krävande program. Snälla gud, låt mina lår överleva!


Glad midsommar på er!! Och glöm inte att komma förbi skansen i helgen och hoppa lite grodor, än är det inte över!

Attans jag glömde plocka 7 sorters blommor...

Inga kommentarer: