måndag 6 juni 2011

Hurra för Sverige

Idag är det minsann Sveriges nationaldag och jag personligen inleder den med att se på en mycket gammal svartvit film på svt1, i vilken de för tillfället befinner sig på Skansen. Detta är otroligt passande då min dag ska tillbringas just på denna vackra plats. Snart kommer bonusfamiljen min och hämtar upp mig så far vi in och sätter ihop fanor, och genrepar firandet på Sollidenscenen. Sen klämmer vi in en riktig paraduppvisning på Tingsvallen och sen kommer Peter Jöback och då är de flaggpremiär för min del. Langa fanor till kungen i direktsänd TV, låter det inte fancy?

Så slå på TV4 ikväll och bevittna nationaldagsfirandet på Skansen.

Nu reste sig Skansenbjörnarna på bakbenen och snurrade runt, och så var filmen slut.

Sverige är gudomligt! Se till att njuta av vårt vackra land denna förtjusande dag!

Inga kommentarer: