måndag 20 juni 2011

GÖTEBORG

Jag flyttar till Göteborg i höst för att bo, jobba och gå Performing Arts Shool´s förberedande musikalartistutbildning! Ett stort steg för mig och ett enormt steg för mänskligheten.

Jag fick en liten försmak i denna vecka, då jag tillbringade 5 hela dagar i denna vackra stad, boendes i en studentlägenhet med mina fina vänner Anne-Sophie och Mattias. Tisdagen tillbringades på Balettakademien och det var en himla kul audition! Och bra gick det också. Framåt nio på kvällen fick vi beskedet att både jag och Mattias gått vidare till torsdagens prov! OM vi blev glada! Jag svävar typ fortfarande! Trodde verkligen aldrig jag skulle ta mig vidare med tanke på hur lite jag dansat i mitt liv, men de måste helt enkelt ha älskat min sång så mycket att det vägde upp. Herregud vad jag behövde den bekräftelsen. Två timmar efter att jag bara fått reservplats på Kulturama, så får jag det här meddelandet, så jag hann vara besviken i max tio minuter. Ibland ler livet mot en.

Annso åkte hem, men jag och Mattias hade några mysiga dagar i Göteborg och torsdagens prov var ännu mycket roligare! Dansprovet var superkul och jag tror aldrig jag lärt mig en koreografi så fort! Och sångprovet gick jättebra och det var otrolig akustik. En massa härliga människor träffade vi och när Mattias gick vidare till slutprovet men inte jag, lyckades jag nästan helt och hållet bara vara glad för hans skull. Jag var fortfarande i chock efter att ha gått vidare en gång.

Jag älskar Göteborg och jag är otroligt taggad på mitt nya liv. Lite rädd, men mest förväntansfull. Jag har ett boende på G också, men det avslöjar jag när det är bestämt i så fall.

Det börjar hända grejor i mitt liv, and I love it!


Helgen har även den varit helt fabulös! Var ute i Stockholmsnatten med mina fantastiska vänner Ana och Michelle i fredags (och i lördags, fast lite mildare) och det var så sjukt jävla roligt. De är såna som man verkligen blir glad av att vara med, får en att känna sig så bra! Kärlek till er!

2 kommentarer:

Amanda sa...

Åh vad roligt, Linda!! Helt sjukt att du kommer vars i götet när jag kommer hem!! :(

Linda sa...

eller huuur! men jag kommer hem ofta :) <3