söndag 5 oktober 2008

Slösa

Kommer ni ihåg tidningen Lyckoslanten, som man fick på mellanstadiet? Serien på sista sidan om de två flickorna, Spara och Slösa. Spara sparade sina pengar vädigt duktigt och köpte bara nödvändiga saker och var alltid så fin och vacker och rik. Och så Slösa som kastade bort sina pengar på onödigheter och alltid var fattig och sliten. Jag känner en väldig likhet mellan en viss person och denna Slösa. Inte för att jag är såå värst sliten, men jag får en kick av att slösa pengar! Var i Väsby C med min lilla lillasyster Maja idag och shoppade loss, en massa skojs. Bl.a ett par skor, två tröjor, knästrumpor, allt i svart dock. Men nu ska jag bli vinterfin. Tänkte låta min garderob gå lite i rött och svart i höst, det är coolt. Lite jobbigt av vi just den här veckan ska skriva en så kallad budget med alla våra utgifter, för Småföretagande A, mkt passande.


Jag vill ha ett par benvärmare... grå...

5 kommentarer:

Filippa sa...

Den fick aldrig ja!!! Men jag måste säga att slösa ser ju faktiskt bättre ut. Kanske därför vi är som hon, vi är mycket snyggare än dom som sparar helt enkelt.

Anonym sa...

men hon ser ju så sorgsen ut:'( nej men jo du har rätt, snygga är vi!

Anonym sa...

Väsby ftw ; P

Anonym sa...

håhå, jag har faktiskt sett dem live xD - och såklart läst lyckoslanten^^

oo, svart is the shit!

Anonym sa...

jossan: så är det
amanda: live??:o