torsdag 28 januari 2010

Grease- den svenska versionen

Igår var en utomordentligt förträfflig dag. Armémuseum med klassen, projektarbete på White Room, middag med musikalarna och sen Grease på Göta Lejon.

Måste säga att jag blev positivt överraskad av föreställningen. De har ju placerat handlingen i Stockholm och dess förorter på 60-talet, och huvudkaraktärerna heter bland annat: Sanna, Danne, Flisan, Sune, Doris och Ludde. Den var mkt hårdare och mer rakt på en den klassiska. Mer alkohol och mer sex.

"Lärarna säger till mig att "Du kommer bli alkoholist som din mamma för du är så korkad""
"Äh det gör inget, mamma har aldrig brytt sig om mig så"
"Om du använder sugröret så får du i dig alkoholen skitfort!"
"Vad ska du kalla den? Grisbilen??"

Och när "Ållaaaa dig håååårt-låten" kom. Dog vi lite av skratt där vi satt. Det var bland det roligaste jag hört någonsin! Herreminskapare, ett geni har skrivit den och ett geni sjöng den. HAHAHAHAHAHAHHAHA. Ålla ditt hår tralalala. Bara den låten gjorde den sevärd!

Nour ägde skiten! Hon var grym!

Den var grymt kul, men jag vet inte om jag skulle betala 600 spänn för att se den. Som musikal kändes den lite lam, men skådespeleriet var grymt mkt bättre än många andra musikaler. Så är du rik så se den!! :D Det var ju dessutom bara ett publikrep vi såg, så den lär bli bättre till premiären som är den 4e. Det vet alla nu då Hjalmar så snällt hjälpte regissören att minnas premiärdatumet. HAHA!

2 kommentarer:

amanda sa...

jag skäms linda, jag skäms.

Svea sa...

Ållalåten och nonstoppåsen var grymmast :D