tisdag 18 maj 2010

61:an

Jag sökte till Skara Skolscen igår. Det var fruktansvärt jobbigt, men också otroligt kul, spännande, givande och lärorikt. Jag sökte i år mest för att få en erfarenhet, så att jag kan söka fler nästa år. Jag vågade inte ens tänka tanken att jag skulle gå vidare. Men efter ca 7 timmars väntan, vände de äntligen på tavlan och alla stirrade sig blinda för att hitta sitt nummer, bland de 11 som stod där. Jag var tvungen att dubbelkolla säkert 10 gånger för att vara säker på att det verkligen var mitt nummer. Men det var det! Helt galet!

Efter andra provet, var det bara 6 kvar, och jag var inte en av dem, vilket kändes pissigt. Men jag är ung. Jag har hela livet framför mig. Jag, menar jag har inte ens fått alla mina tänder än!

Det var i alla fall en fantastisk erfarenhet. Jag träffade sjukt mycket spännande och trevliga människor med hundra olika dialekter, och det var verkligen något speciellt att vänta på sin dom tillsammans. Det kändes också väldigt konstigt när så många blev ledsna och besvikna, och man själv var så glad. Det var lite svårt att veta hur man skulle bete sig.

Det var i alla fall en mycket lärorik dag, och jag är taggad på att söka fler skolor i framtiden.


Idag är jag så trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Men plugga ska man. För man går ju fortfarande i det där jävla gymnasiet...

(ursäkta om något ovan uppfattas som skryt eller liknande, jag ville bara redogöra för dagens händelser)

Inga kommentarer: