söndag 23 maj 2010

ett långsamt farväl

Det var en lång dag idag. Jag har befunnit mig på Nova i Vallentuna från 10 imorse till halv 9 ikväll. Det var så kallad kulturdag och inleddes med vår musikalföreställning Oliver Twist. Jag måste erkänna att jag är otroligt stålt över den föreställningen. Den är verkligen otroligt mycket bättre än tidigare år och jag är så stolt över oss alla. Tack så mycket all ni få som tog er tid och såg den! Det betyder mycket för mig! (vi spelar en till klockan 13:00 imorgon måndag också, på Nova, *hint hint)

Dock blev jag sjukt förbannad på det jävla vädret som gav oss ett strömavbrott mitt i min låt, och inte gav tillbaka strömmen till min mygga när jag fick köra om låten senare(extra kul när man är apförkyld). Tack! Känns kul när det är ens sista musikalföreställning här och man har jobbat som fan med låten... fast jag hördes tydligen ändå :) Dessutom regnade det så mycket på plåttaket så tre scener hördes inte alls. Så ljudet sög men VI ägde skiten!

Sen körde vi tre låtar med rockgruppen och det var askul!!! Och sist körde alla avgångselever en låt tillsammans och det var så trevligt så!

Emellan varje punkt hände det massa annat kul överallt. Folk spelade och sjöng och grejer och jag och Hjalmar åt pizza och jag och Maja hängde runt och hade det bra tralalalala. Det var en sjukt lång dag.

Så nu är min tid på Kulturskolan slut. Känns grymt sorgligt. Jag har ju typ bott där sen jag var 8 och vart med på allt! Jag har spelat klarinett, i orkestern, vart i Estland, spelat trumsaker i ett band, spelat teater, vart med i Djurens brevlåda, sjungit överallt, gjort 4 musikalföreställningar, sjungit i ensemble och träffat sjukligt många underbara människor! Kommer sakna allt! Konserter, lektioner, lärare och mina älskade små vänner. Men sånt är livet. Tiden fick en värdig avslutning i alla fall! Skitmysig dag! :D

Nu sover vi och taggar för imorrn!!! Tagg tagg tagg!!! Hoppas vädret skärper till sig tills dess!

2 kommentarer:

amanda sa...

du hördes jättebra! jag tänkte först att "åhnej, nu funkar inte ljudet" men sen var jag helt säker på att det kommit tillbaka under din låt, du sjunger så starkt så det gjorde inget :) det var jättejätteawesome!!

linda sa...

taaaack sötaste du!!!<3<3