torsdag 6 maj 2010

Snilleblixt

Vet ni vad jag ska göra? Jag ska prata betyg med alla lärare och helt ärligt säga: "Hej jag har inte tid att göra allt så jag måste prioritera. Måste jag göra den här uppsatsen för att få G?"

Är jag smart eller är jag smart?? S M A R T

Just nu håller jag på med talet till nationella provet i Svenska B. Temat är relationer och det är grymt svårt. Jag kan ju alltid prata om mitt och Ragnhilds förhållande, men det är så uttjatat känner jag.

Men annars börjar saker och ting kännas bra. Jag ska ju söka massa skolor, och det är det som tar upp halva min tid och i princip hela min hjärna just nu. Men jag har hittat monologer, börjat leta sånger och just det fan, det var rätt mycket kvar att fixa... Resa och boende till exempel... Ojojoj. Sen är det lite jobbigt för jag vill inte berätta för folk att jag söker, eftersom det är stört svårt att komma in någonstans och jag vill inte ha några medlidande blickar eller dumförklarande förmaningar och så vidare. Men eftersom det tar så sjukt mycket energi och tid, är jag nästan tvungen att erkänna det för folk. Ja, jag ska söka tre olika teater-/musikalutbildningar. Och nej, jag tror inte att jag ska komma in första gången. Men jag hoppas! Och jag tänker ha roligt under tiden!


Inga kommentarer: