torsdag 27 maj 2010

Att leva utan dator


Våran dator och vårt internet blev totalmassakrerade av åskan i söndags och jag har allså levt på 1700-talet hela veckan. Det har varit mysigt, jag har umgåtts med min familj, ritat och sjungit en massa mer än vanligt. Dock har det ställt till en del problem när det gäller skolan. Jag har varit tvungne att skriva två engelskauppsatser, en historiaredovisning och en mastig samhällsuppsats, FÖR HAND! Jag gillade det, jag hatade att skriva på dator när jag var mindre så handskrivning var något av en specialitet, och hör och häpna, efter oändligt många sidor de senaste dagarna, är min handstil så vacker! Och jag har världens ljuvligaste penna, som jag hittade i kulan, vilket gör det hela till en dröm. Herregud vad jag har blivit studemotiverad och duktig senaste veckan! Jag jobbar så fort och skriver så bra och idag hade jag prov och när jag pluggade till det ritade jag tankekartor i olika färger. Jag tror att det är för att jag har ett rimligt mål. Jag kämpar till på tisdag och sen är det över. Det är lättare att tänka "nu är det bara 6 dagar kvar!" Än att tänka "nu är det bara ett halvår kvar!" Synd att det inte var 6 dagar kvar hela gymnasietiden, jag hade fått grymma betyg...

min vovvovov

Min gamla hederliga svullnad på långfingret där man vilar pennan har dock växt sig större än på flera år, men sånt får man ta när man lever på 1700-talet!

1 kommentar:

Anonym sa...

1700-talet? Nja, snarare 80-talet va?