söndag 2 maj 2010

Hej seriöst inlägg

Jag vill ta studenten
Jag vill jobba och tjäna pengar
Jag vill vara ledig på helgerna, utan plugg
Jag vill få göra vad jag vill
Jag vill kunna säga att "åh idag är det fint väder, då vill jag ta en fika i solen"

Jag är efter i exakt alla ämnen, och har så mycket plugg så jag vet inte ens var jag ska börja. Jag har föreställningar och konserter stup i ett och ovanpå allt detta ska jag i Maj månad gå på 4 auditions, som jag måste rårepa monologer och sånger till. Jag säger absolut inte att jag är mer stressad än någon annan. Jag vet att alla håller på att gå under.

Men det är bara 4 ynka veckor kvar nu. Jag ska härda ut och ta vara på allt underbart som faktiskt är på vägen dit. Det kommer bli 4 otroligt arbetssamma, stressiga och ångestfyllda veckor. Men samtidigt kommer de vara så oerhört händelserika och fantastiska, och det är det jag ska fokusera på.

Det här är ju faktiskt en av de absolut galnaste och underbaraste perioderna i ens liv! Då kan man inte vara annat än GLAD!

Samtidigt är jag rädd för studenten. Allt kommer bli så annorlunda. Jag har ingen aning om vad som kommer hända och var jag kommer befinna mig i höst. Dessutom är det otroligt sorgligt att behöva lämna klassen och de människor som till stor del gjort mig till den jag är idag. Jag tycker om de så himla mycket så det är helt stört! Studenten kommer vara lycka. Men den kommer också vara oerhört sorglig. <3

Inga kommentarer: